8 Nisan 2013 Pazartesi

kurutulmuş yeşil fasülye (taze fasulye) yemeği ve mısır unlu tuzlu kek

malum yaz geliyor. bende evdeki kuruları tüketmeye karar verdim. misafirim gelecekti. evde de kurutulmuş yeşil fasülye vardı. ben de yemeğini yaptım. gerçekten çok lezzetli oluyor. tabi kuruturken kenarlarındaki kılçıkların temizlenmiş olması şartıyla. denemenizi tavsiye ederim. çaya da mısır unlu kek yaptım. işte misafirlerim için hazırladığım menüden seçmeler



kurutulmuş yeşil fasülye (taze fasulye) yemeği



1kilo kurutulmuş yeşil fasülye
domates
soğan
zeytinyağı
tuz
öncelikle yeşil fasülyeyi yaklaşık 20 dakika sıcak suda kaynatın. soğanı yemeklik doğrayın zeytinyağında güzelce kavurun. daha sonra haşlanmış fasülyeleri katıp yaklaşık 5 dakika ya da biraz daha fazla kavurun. ne kadar çok kavurursanız o kadar yumuşak ve lezzetli oluyor. tabi kavururken kariştırmayı ihmal etmeyin. daha sonra domatesleri katıp biraz su biraz tuz ile yemek pişmeye bırakılır. suyu ılık ve fasülyelerin üstünü biraz aşacak şekilde olmalı. afiyet olsun....

 

mısır unlu tuzlu kek


  1 su bardağı mısır unu
  1 patates
  1 havuç
  1 çay bardağı süt
  1 çay bardağı sıvı yağ
  2 yumurta
  1 paket kabartma tozu
  Tuz
patates ve havuç soyulduktan sonra rendelenir. yumurta süt sıvıyağ karıştırılır. daha sonra mısır unu kabartma tozu havuç patates eklenip karıştırılır. son olarak tuzuda eklenip yağlanmış tepside 180 derecede 40 dakika pişirin. benim borcamım küçük olduğu için malzemeleri az kullandım.

3 yorum:

  1. nefis görünüyorlar elinize sağlık.mısır ununu çok severim,pek çeşit yok mısır unlu bunu deneyeceğim.kurutulmuş fasulye hiç yemedim,merak ettim,sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. mısır unu sevenler için denemeye değer bir tarif. şimdiden afiyet olsun

      Sil
    2. bir de denedikten sonra lezzeti ile ilgili yorumlarınızı yazarsanız sevinirim. teşekkürler

      Sil

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...