31 Ağustos 2013 Cumartesi

kışa hazırlık kırmızı biberli patlıcanlı kahvaltılık sos (ajvar)

malzemeler
2 kilo kırmızı biber
1 kilo domates
1 kilo patlıcan
1 tane havuç
10-12 diş sarımsak
1 çay bardağı zeytinyağı
tuz
isteğe bağlı baharat
benim kullandıklarım
2 çay kaşığı pul biber
2 çay kaşığı yeni bahar
2 çay kaşığı kekik
2 çay kaşığı fesleğen
 
gelelim yapılışına
kırmızı biberleri ve patlıcanları közleyin. ben fırında közledim. kabuklarını soyun. domatesi robottan geçirin. ocağa koyun. domatesler biraz suyunu çekene kadar kaynatın.
 

 
közlenmiş kabukları soyulmuş kırmızı biberleri de robottan geçirin. ocaktaki domatesin üstüne ekleyin.


 
son olarak da közlenmiş soyulmuş patlıcanı robottan geçirin. ben tekrar tekrar uğraşmamak için havucu ve sarımsağı da içine kattım ve birlikte robottan geçirdim. havuç sert olduğu için biraz zor oldu. havucu ayrı robottan geçirebilirsiniz. patlıcanları da tencereye koyun.

 
içine zeytinyağı ve baharatlarını ve tuzunu katıp bir kere karıştırıp kapağını kapatın.( ben 3 tatlı kaşığı tuz kullandım. biraz az geldi.) arada karıştırarak koyulaşana kadar kaynatın.

 
sıcakken şişelere koyup ağzını sıkıca kapatın. ters çevirip üstüne örtü örtüp bir gün bekletin.

 
işte bu da son hali.

 
afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...