13 Ağustos 2013 Salı

Osmanlı (ottoman) pilavı

eşimin beğenerek yediği ottoman pilavı(sebzeli bulgur pilavı). osmanlı pilavı da deniyor. evde bu pilav olunca başka bir menüye ihtiyaç duyulmuyor. yanına ayran( yoğurt) ve salata ile başlı başına ana yemek tadında.

 gelelim yapılışına
 
malzemeler
 
1 su bardağı pilavlık bulgur
1 tane patlıcan
1 tane iri soğan
1tane papates
1tane kabak
1 tane havuç
2 çarliston biber
1 kırmızı biber(olmadığı için ben koymadım)
sıvıyağ, tuz, su

yapılışı
öncelikle patlıcan, havuç ve kabak kabukları soyulmadan güzelce yıkanıp doğranır.
soğan ve papatesler kabukları soyulup yemeklik doğranır. kırmızı biber ve çarliston biber çekirdekleri temizlenir yemeklik doğranır. bir tencereye sıvıyağ ve yemeklik doğranmış soğan konup karıştırarak biraz kavrulur. içine kırmızı ve çarliston biber katılarak yumuşayana kadar kavrulur. daha sonra içine patates ve havuç katılıp kaşıştırarak kavurmaya devam edilir. patatesler biraz yumuşayınca içine patlıcan ve kabakta katılıp bir kere karıştırılıp yıkanmış süzülmüş bulgur katılır. biraz karıştırdıktan sonra suyu ve tuzu da eklenip kapağı kapatılıp pişmeye bırakılır. 2 yada 2 buçuk bardak su yeterli oluyor.  afiyet olsun.

6 yorum:

  1. bu ne ya ne kadar yabancılaşmışız.osmanlı değilde
    ottoman pilavı

    YanıtlaSil
  2. katılıyorum size aynen öyle

    YanıtlaSil
  3. Yapıcı eleştirileriniz için teşekkür ederim ama ben tarifi aldığım dergideki ismini kullandım. Tarifimin isminden çok (denediğiniz takdirde) lezzeti hakkında yorum yazarsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  4. İlk yorumu yazan benim ama pilavın ismini görünce sinirlenmedim değil,evet güzel bir tarif ama yabancılar dönerimize,baklavamıza hatta Nasrettin Hocamızı bile sahiplendiği şu dönemde bari Türkçemize sahip
    çıkalım.Lütfen...

    YanıtlaSil
  5. Pilav çok güzel oluyor ellerinize sağlık Hatice Hanım.

    YanıtlaSil

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...