22 Şubat 2013 Cuma

eşim için mantar kurabiye

bu da eşim için yaptığım mantar kurabiyem. daha önce de birkaç defa denemiştim ama hiç birinde tutturamamıştım.bu sefer gerçekten güzel oldu. sizinle de paylaşmak istiyorum.

 
malzemeler
1 paket margarin
2 su bardağı un
2 su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
 yapılışı
ben margarini 1 gün önceden çıkardım. güzelce yumuşadı. birde elimle sıkarak iyice yumuşattım. sonra diğer malzemeleri yavaş yavaş koyarak bir güzel yoğurdum. herkangi bir sırası yok. kulak memesinden daha yumuşak bir hamur oldu. ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp sıkma aparatlarından biriyle şekil verdim. 100 derecede 1 saat pişirdim
 benim tarifi aldığım kaynakta  bir su bardağından biraz az sıvıyağ diyordu. sıvıyağı hazırladım ama kullanmama gerek kalmadı. çünkü hamur zaten kıvamına gelmişti. bir de tarifte hamurun yayılma payı olduğunu söylemiş ama benim hamurum yayılmadı. galiba sırrı margarinin yumuşaklığı. margarini ne kadar iyi yumuşatırsanız hamur o kadar iyi oluyor. bir de ben çok beğenmeme rağmen eşim içinin iyi pişmediğini söylüyor. siz biraz daha pişirebilirsiniz.
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...