18 Ağustos 2013 Pazar

fırında paçanga böreği



 
ben paçanga böreğini fırında yapıyorum. kızartması da güzel oluyormuş ama bize ağır geldiği için fırında yapmayı tercih ediyorum. gelelim tarife...
 
malzemeler
3 yufka
300 gram pastırma
2 orta boy damates
3 çarliston biber
kaşar
sıvıyağ
 
yufkaya sos için
yoğurt
sıvıyağ
su
 
üstü için
yumurta sarısı
çörek otu(ben mavi haşhaş kullandım)
 
şimdi yapılışı
çarliston biberleri doğrayıp azıcık sıvıyağda yumuşayana kadar kavurun.(biz iç harcında biberlerin kıtır kıtır olmasından hoşlanmıyoruz ama isteyen kavurmadan çiğden malzemeleri kaşıştırıp iç harcını hazırlayabilir.)domatesleri kabuklarını soyup ne çok ince ne çok kalın olacak şekilde doğrayın ve biberlerle karıştırıp biraz daha kavurun ve en son olarak pastırmayı katıp bir iki dakika karıştırıp ocağın altını kapatın. pastırmalar tuzlu olduğu için ben tuz koymuyorum ama isterseniz biraz ekleyebilirsiniz. soğuyan iç harca en son olarak rendelenmiş kaşar peynirinide katıp  harcımızı hazır hale getiriyoruz. yufkaları 8 parçaya bölelim. sosu için yoğurt sıvıyağ ve suyu karıştıralım. yufkalara fırça yardımı ile sosumuzu sürüp, içine iç harcımızdan bir kaşıktan biraz fazla koyup saralım.bütün yufkalara bu işlemi uyguladıktan sonra üzerine yumurtanın sarısını sürüp çörek otu yada mavi haşhaşımızı serpip fırına verelim. 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin. afiyet olsun.
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...