19 Ağustos 2013 Pazartesi

kaşarlı kabak kayık

Kabak kayık tarifini ilk olarak bir misafirlikte yemiştim. çok beğendim ve bende yapmaya karar verdim. arkadaşım kıymalı iç harç hazırlamış ben peynirli hazırladım. peynir ile kabağın birbirine bu kadar çok yakıştığını bilmiyordum.

 
malzemeler
2 kabak
1 kaşık tereyağ
yarım kaşık un
maydanoz
dereotu
1 su bardağı tulum peyniri
tuz, pul biber
kaşar
 
yapılışı
kabakları kabuğunu soymadan ve baş kısmını kesmeden güzelce yıkayıp kaynatılmış tuzlu suda 7-10 dakika haşlıyoruz. çıkarıp soğuduktan sonra uzunlamasına ortadan ikiye bölüp iç çekirdeklerini çıkarın(çekirdeklerin yarısını iç harca dahil edeceğiz). teflon tavada tereyağını eritip içine unu katıp unun kokusu gelene kader kavurun. haşlanmış kabakların çıkarılan çekirdek kısmını ince ince doğrayıp iç harca dahil edin. daha sonra sırası ile tulum peyniri ince kıyılmış maydanoz ve dereotunu tuz ve pul biberini katıp biraz daha kavurup ocaktan alın. kabakları borcama dizip içlerini hazırladığınız harç ile doldurun. ve 180 derecelik fırında yaklasık yarım saat pişirin. üstüne kaşar peyniri gezdirip 5 dakika daha fırında tutun ve yemeğimiz yenmeye hazır. Ilık halde servis yaparsanız daha lezzetli oluyor. afiyet olsun.

 
ama eşimin kabak ile yapılanlar arasında favorisi kabak salatasını geçemedi. hala kabak salatası bir numara eşim için.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınızı buraya yazabilirisiniz...